Polityka jakości
GLOMEX MS, s.r.o. Polityka jakości
Głównym celem Polityki Jakości Glomex MS, s.r.o. jest wdrażanie zasad systemu zapewnienia jakości, osiągnięcie pełnej satysfakcji klienta, a tym samym zapewnieniu dobrej pozycji firmy na rynku i jej dobrej reputacji.
GLOMEX MS, s.r.o. wdraża tylko takie usługi i produkty w dziedzinie materiałów wojskowych, w tym również dostaw o charakterze cywilnym, których wartości użytkowe będą w maksymalnym stopniu spełniać wymagania klientów, a ich właściwości będą w pełni zgodne ze wszystkimi wymogami prawnymi.
Aby osiągnąć swoje cele, zarząd Spółki zobowiązuje się:
- upewnić się, że kontrola jakości stanowi integralną część zarządzania najwyższego kierownictwa firmy, która jest wyraźnie odpowiedzialna za realizację polityki jakości i wyznaczonych celów jakości
- stale udoskonalać ustalony system jakości zgodnie z ČSN ISO 9001: 2015 + ČOS 051672
- poprawić jakość usług poprzez analizę wszystkich ryzyk procesowych Spółki i ich eliminacji
- systematycznie uzyskiwać i analizować obiektywne informacje na temat wymagań i oczekiwań naszych obecnych i potencjalnych klientów oraz monitorować zadowolenie klientów z naszych produktów,
- zapewniać wysoką jakość produktów i usług poprzez ścisłe przestrzeganie przepisów i instrukcji systemu zarządzania jakością,
- skoncentrować rozwój naszych usług związanych z przyszłymi programami określonymi przez kierownictwo Spółki na podstawie badań marketingowych,
- zwiększać wydajność pracy i optymalizować koszty, aby osiągnąć korzystne ceny produktów i usług,
- zapewniać czynne serwisowanie i usługi obecnym i potencjalnym klientom, informować ich o rozwoju oferty produktów oferowanych przez naszą firmę oraz zalecać najbardziej odpowiedni wybór i wykorzystanie naszych produktów,
- pielęgnować wśród wszystkich pracowników poczucie odpowiedzialności za jakość własnej pracy i motywować ich do ciągłego podnoszenia jakości,
- aktywnie współpracować z dostawcami i innymi partnerami w osiąganiu celów jakościowych,
- zapewnić odpowiednie zasoby do osiągnięcia celów jakościowych.
Orientacja na klienta
- Identyfikacja i analiza bieżących i przyszłych potrzeb naszych klientów
- Spełnianie wymagań i oczekiwań naszych klientów
- Pomiar satysfakcji klienta i przeprowadzanie kolejnych działań na podstawie wyników takich pomiarów
Przywództwo / Ciągły rozwój i współpraca pracowników
- Edukacja, szkolenie i kierowanie pracownikami
- Zapewnienie pracownikom niezbędnych zasobów do ich działań w ramach ich obowiązków
- Tworzenie środowiska pracy, które pozytywnie wpływa na spełnienie wymagań jakościowych przy jednoczesnym osiągnięciu wyznaczonych celów organizacji
Podejście proceduralne
- Definiowanie procesów i postrzeganie działań w organizacji jako interakcji
- Zdefiniowanie interfejsów procesów z funkcjami organizacji oraz ustanowienie jasnych obowiązków i kompetencji do zarządzania procesami
- Planowanie i zapewnienie dostępności zasobów potrzebnych do wdrożenia procesów
Podejście systemowe
- Stosowanie, rozwijanie i ciągłe doskonalenie systemu zarządzania jakością zgodnie z ISO 9001 w celu zaspokojenia potrzeb i oczekiwań wszystkich klientów i udziałowców.
Ciągłe doskonalenie
- Ciągłe doskonalenie produktów, zwiększanie skuteczności i wydajności wszystkich procesów i systemu zarządzania jakością oraz terminowe stosowanie środków zapobiegawczych
- Wykorzystanie inicjatywy pracowników w celu poprawy wydajności wszystkich procesów i działań
Podejmowanie decyzji oparte na faktach
- Analiza danych przy użyciu prawidłowych metod i zastosowanie pracy zespołowej w celu rozwiązania problemów z jakością
Wzajemnie korzystne relacje z dostawcami / Współpraca z dostawcami
- Monitorowanie i ocena kompetencji naszych dostawców
- Tworzenie jasnej i otwartej komunikacji oraz wzajemnie korzystnych relacji z naszymi dostawcami
Aby zapewnić Politykę jakości, zarząd Glomex MS s.r.o. zobowiązuje się do:
- Utrzymania, rozwoju i ciągłego doskonalenia systemów zarządzania jakością zgodnie z wymaganiami ISO 9000
- Corocznego określania celów jakości w celu wsparcia Polityki jakości i przeprowadzania ich regularnych przeglądów
- Tworzenia i zapewniania wystarczających zasobów do wdrożenia polityki jakości i celów jakości, w tym celów strategicznych określonych w biznesplanie
- Wewnętrznego komunikowania znaczenia spełniania wymagań klientów, a także wymagań normatywnych i legislacyjnych oraz wymagań przepisów wewnętrznych
- Zaopatrywania klientów w produkty o najwyższej możliwej jakości
- Dostarczania pracownikom i klientom informacji o problemach z systemem zarządzania
- Systematycznego przeprowadzania konserwacji urządzeń produkcyjnych, aby osiągnąć zgodność z wymaganiami dotyczącymi produktu
- Motywowania i systematycznego zwiększania wiedzy i kompetencji naszych pracowników w zakresie zarządzania jakością
- Ciągłego zwiększania skuteczności systemu zarządzania jakością poprzez osobiste zaangażowanie i aktywność.
Zarząd firmy oczekuje od pracowników:
- identyfikowania się z polityką jakości i aktywnego uczestniczenia w jej wdrażaniu i realizacji celów jakościowych
- przestrzegania wszystkich przepisów i dokumentów systemu zarządzania jakością
- aktywnego podchodzenia do ciągłego doskonalenia swoich działań
- aktywnego uczestniczenia w wydarzeniach edukacyjnych w dziedzinie jakości
- postępowania zgodnie z instrukcjami bezpieczeństwa, utrzymywania porządku i poprawiania środowiska pracy w firmie.
Ing. Jiří Sadílek
Dyrektor Wykonawczy